Alla inlägg den 10 december 2007

Av Ingrid Raij - 10 december 2007 13:53

Ser att Masterbolt kennel blev BIR och BIM bland amstaff

och bland Griffon belge blev kennel Pacey BIR och BIM!

Jätteroligt för Kaisa respetikve Katja!


Annas brabanconvalp som finns på kennel Nineth blev BIR-valp! Grattis till lilla Madde och matte Riitta!

Av Ingrid Raij - 10 december 2007 13:38

Hade tänkt hissa flaggan men det är så grått och tristväder så den kommer inte att flamma stolt. Skall titta på TV och se blomsterarrangemangen.

En griffon har blivit BIS på LKA-utställningen i England i helgen!Det är griffon bruxelloishanen Donzeata Vintage och brabancontiken Donzeata Tapestry blev bästa tik. I England tävlar alla färger och hårlag tillsammans.

Här i Sverige är rasen uppdelad i tre. Jag kan tänka mig vad stolt uppfödare och husse David Guy är!


Minnet hos mig är ju som många känner till lite hipp som happ. Har försökt grubbla på lösenordet till bloggen men till slut bad jag om nytt!


Hoppas verklilgen att Nisse kommer söderöver nästa år.

Denna vecka skall vi hinna baka de omtalade griffonpepparkakorna som vi skall bjuda på på HUND 2007 på lördag. Himla mycket på.


Försöker plocka ihop vad som behövs tas med. Jag skall även ha två lakelandterriers med mig förutom Snusmumrik och Terry. Jag hoppas att Ninna hinner visa Mumme fast hon tävlar i SM Juniorhandling.


Sen är det frågan om kläder!! Vad ha på sig som passar till svarta, röda och beiga hundar!

Ovido - Quiz & Flashcards