Alla inlägg under augusti 2009

Av Ingrid Raij - 8 augusti 2009 00:08

i dag var jag hos Marianne och Fredrik på Hornsvik. Mariannes dotter Karin och hennes dotter Alva var på besök från Oslo. Där finns även petit brabancon Inras Wild Bill Hickock. Jag hade ett gäng griffoner med mig, i synnerhet valparna Tim och Gogoboy som är 4 månader och Kalle, Meja och Brolle som är 9 veckor. Poppy som är fodervärdstik var också med. Hornsvik ligger vid Freden som är en vik av Mälaren vid Borgåsund. Vid den lilla stranden blev griffonerna galna och började gå i vattnet för att sedan börja simma runt! Det var ju bra varmt,27-28 grade i skuggan. Oj vad roligt vi och hundarna hade! Lilla Alva 1,5 år är jättegullig med hundarna, hon och Ville är ju jämngamla. Jag och morfars tax Pelle var också jämngamla så jag vet hur roligt det är! Karin tog en massa bilder så jag hoppas kunna visa er vilken härlig dag vi hade! Avslutades med hallonplockning. Har kokat en marmelad, hoppas jag, fryser in samt skall bjuda våra barnbarn Viktor och  Wilma på hallon, men jag misstänker att det är blåbär som gäller. Viktor 4 år ringde och frågade om vi skulle plocka blåbär på lördag. Farfar skall grilla fläskfilé. Marianne bjöd på en härlig kycklingsallad till lunch och sedan på en hallonkaka till kaffet! Mums! Mariannes son Erik och sambo anslöt och Villes dagfamilj var också med. Tack för en underbar dag att minnas när vintern kommer!

Ovido - Quiz & Flashcards